Niezalogowany
zmień rozmiar:

Przedszkole Miejskie nr 13

Adres: Sudecka 1
41-608 Świętochłowice
pokaż na mapie
Dyrektor: Ewa Kurowska-Dawid
Strona WWW: pm13swietochlowice.superszkolna.pl/
E-mail: p.13@vp.pl
Telefon: 32-2456-664

Opis oferty:


PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 13

O NAS:

Przedszkole Miejskie nr 13 „Misia Uszatka” usytuowane jest przy ulicy Sudeckiej 1 w dzielnicy Chropaczów. Mieści się w wolnostojącym piętrowym budynku, który powstał w 1986 roku. Teren budynku jest ogrodzony.

Ogród przedszkolny jest przestrzenny, o trawiastej nawierzchni. Wyposażony jest w nowoczesny i atrakcyjny sprzęt i certyfikowane urządzenia ogrodowe. Ciekawie zagospodarowany teren pozwała dzieciom bezpiecznie bawić się, obserwować i wypoczywać na świeżym powietrzu.

W 2002 roku nasze przedszkole otrzymało nazwę „MISIA USZATKA”.

Jest to przedszkole dziewięciooddziałowe. Zapewnia 215 miejsc dla wychowanków.

Sale przedszkolne są duże przestronne wraz z przyległymi do każdej z nich toaletami dla dzieci i magazynem na pomoce dydaktyczne. Sale są estetyczne, kolorowo urządzone, wyposażone w meble i pomoce dydaktyczne do zajęć dostosowane do potrzeb dzieci.

Przedszkole posiada salę teatralną wykorzystywaną do organizacji uroczystości przedszkolnych, występów teatralnych, zabaw karnawałowych itp.

W budynku mieści się Filia Żłobkowa nr 2 Zespołu Opieki nad Dziećmi w wieku do 3 lat miasta Świętochłowice.

Przedszkole funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 17.00

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu:

 

6:00 - 8:15 Schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne i według zainteresowań, praca wyrównawcza, prace porządkowe, obserwacje przyrodnicze, w sezonie letnim również w ogrodzie; tworzenie sytuacji doskonalących pamięć i zdolność kojarzenia, umiejętność skupiania uwagi   na osobach i rzeczach (praca wyrównawcza i indywidualna); tworzenie okazji do wymiany informacji, uczenie dyskutowania i dochodzenia do kompromisu; wykorzystywanie codziennych sytuacji do podejmowania prób samooceny i oceny zachowań innych; organizowanie warunków do kształtowania prawidłowej postawy ciała

 

8:15 - 8:30  Zabawa ruchowa integrująca grupę lub ćwiczenia poranne; Umożliwienie udziału w grach, zabawach ruchowych i gimnastyce podejmowanych zadań, szacunku do pracy swojej i innych

 

8:30 - 9:00  Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, mycie zębów; Wprowadzanie w kulturę bycia, wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania i myciem zębów po posiłku. 

 

9:00 - 10:30 Zajęcia organizowane z całą grupą lub w zespołach przewidziane planem wychowawczo - dydaktycznym, w sezonie letnim również w ogrodzie, czas trwania zajęć jest uzależniony od możliwości psychofizycznych i zainteresowania dzieci; Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych. Rozwijanie pozytywnego obrazu dziecka (indywidualizacja wychowania i nauczania).Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania lub stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw badawczych konstrukcyjno - technicznych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z pomocy specjalistów, rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci poprzez kontakt z muzyką sztuką i literaturą. Tworzenie warunków do zorganizowanej aktywności ruchowej.

 

10:30 – 10:45 Deser, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku; wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem deseru

 

10:45 - 11:40 Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach rozmowy indywidualne, praca wyrównawcza, prace porządkowe,  zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku; Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza teren przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej.

 

11:40 - 12:00 Powrót do budynku, czynności samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu; wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań pro-zdrowotnych spożywaniem obiadu i myciem zębów po posiłku spożywaniem obiadu i myciem zębów po posiłku

 

12:00-12:30 Obiad, samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami, praca dyżurnych w starszych grupach; Wprowadzanie w kulturę bycia, wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych związanych ze spożywaniem obiadu i myciem zębów po posiłku

 

12:30 - 14:30 Zabawy o nieznacznej aktywności umożliwiające odpoczynek po posiłku; Kształtowanie zachowań prozdrowotnych - zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i w ogrodzie (w różnych grupach wiekowych organizowanie zajęć dodatkowych zgodnie z możliwościami psychofizycznymi dzieci). Umożliwienie dziecku ekspresji spostrzeżeń, przeżyć, uczuć w różnych formach działalności z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu. Tworzenie warunków do zorganizowanej aktywności ruchowej - zabawa ruchowa. Powtarzanie wprowadzonego materiału, zabawy integrujące grupę, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku; Organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział  w zajęciach dodatkowych

 

14.30 -17.00 Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca wyrównawcza prowadzona indywidualnie i w małych zespołach, obserwacje przyrodnicze, rozchodzenie się dzieci – w zależności od pory roku i pogody w sali lub w ogrodzie. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci podczas wymiany informacji, dostarczania przykładów i doświadczania rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu   i akceptacji potrzeb innych, tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy zdolności i zainteresowania – praca wyrównawcza.

 

Zapewniamy posiłki przygotowywane na miejscu przez wykwalifikowany personel zgodnie z obowiązującymi przepisami o zdrowym żywieniu. Nasza kuchnia spełnia wszelkie wymagania norm europejskich i Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

Dzieci otrzymują posiłki urozmaicone pod względem składników odżywczych, ciepłe i smaczne.

OFERTA EDUKACYJNA

  • realizujemy podstawę programową wychowania przedszkolnego
  • pracujemy w oparciu o programy „Od przedszkolaka do pierwszaka” I. Broda, "Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu"
  • zapewniamy wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę pedagogiczną otwartą na potrzeby dziecka
  • wykorzystujemy nowoczesne i atrakcyjne metody pracy
  • stosujemy sprawdzone formy pracy
  • dbamy o wszechstronny rozwój wychowanków
  • uwzględniamy indywidualne podejście do każdego dziecka
  • realizujemy programy edukacyjne i innowacje pedagogiczne  np.: "Zakodowany świat Misia Uszatka", "Gdy dorosnę będę kimś" , "Jestem sobie przedszkolaczek..." , "Drogowe ABC", „Czyste powietrze wokół nas” , „Bezpieczne wakacje przedszkolaka”, "Bezpieczny przedszkolak", "Klub zdrowego przedszkolaka", "Cała Polska czyta dzieciom", "Skąd się biorą produkty ekologiczne"  i inne
  • bierzemy udział w akcjach charytatywnych, np.: „Zbieramy nakrętki dla Jessiki” „Niebieski wkracza do miasta”' " Przyłącz się do drużyny świętochłowickiego Recyklatora", Góra grosza”, zbieranie makulatury, pomoc zwierzętom z schroniska w Chorzowie, sprzątanie świata, "Marzycielska Poczta", zbiorka odzieży dla domu pomocy społecznej, "I Ty możesz zostać świętym Mikołajem itp.
  • organizujemy uroczystości przedszkolne: Dzień Babci i Dziadka, Dzień Rodzica, Mikołaj, Bal przebierańców, Powitanie wiosny, Jasełka, Przedszkolne kolędowanie, Pożegnanie starszaków, Andrzejki, Dzień górnika, Dzień Dziecka, festyn rodzinny, Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka, zabawy andrzejkowe, „Tydzień kulturalny”, podczas którego dzieci prezentują zdobyte umiejętności plastyczne, muzyczne aktorskie. W placówce organizowane są przedstawienia teatralne z udziałem profesjonalnych aktorów
  • bierzemy udział w konkursach muzycznych, teatralnych, plastycznych i wiedzy organizowanych na terenie miasta, województwa i ogólnopolskich np.
  • prowadzimy koła zainteresowań umuzykalniające, teatralne dla wszystkich dzieci
  • organizujemy wycieczki dla dzieci np.: Muzeum Górnictwa, Skansen w Chorzowie, Zamek w Toszku, „Dzidzi wioska” w Gliwicach, Teatr Rozrywki, teatr Ateneum, Kopalnia „Guido” w Zabrzu, Zoo w Chorzowie, Muzeum Chleba w Bytomiu Radzionkowie, Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach i in.
  • organizujemy dni otwarte dla dzieci nowoprzyjętych

Zajęcia prowadzone w naszym przedszkolu dostosowane są do możliwości, zainteresowań i potrzeb dzieci oraz oczekiwań rodziców.

ZAJĘCIA DODATKOWE

  •  koła zainteresowań: teatralne, muzyczno - rytmiczne, sportowe

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami. Na terenie placówki działa „Rada Rodziców”. Opracowujemy plan współpracy z rodzicami. Wielu rodziców chętnie włącza się w organizacje imprez i uroczystości, organizowanie pogadanek dla dzieci (policjant, strażak, ratownik medyczny, piekarz, fryzjer itd.). Rodzice uczestniczą w realizacji programów edukacyjnych „Czyste powietrze wokół nas”, „Cała Polska Czysta Dzieciom”,  i włączają się w przygotowanie prac plastycznych oraz organizację wycieczek, konkursów.

Przybliżamy rodzicom specyfikę pracy z dzieckiem głównie poprzez:

  • zebrania ogólne i grupowe
  • konsultacje i rozmowy indywidualne
  • prowadzenie folderu informacyjnego
  • zajęcia otwarte
  • udział w uroczystościach i festynie rodzinnym

WSPÓŁPRACA Z ŚRODOWISKIEM LOKALNYM

Nasze przedszkole ceni sobie współpracę ze środowiskiem lokalnym, innymi przedszkolami i szkołami.

Szczególnie aktywnie współpracuje:

Biblioteka Miejska, Centrum Kultury Śląskiej, Miejski Ośrodek Pomocy, Ośrodek Sportu i Rekreacji „Skałka”, Środowiskowy Dom Samopomocy, Warsztaty Terapii Zajęciowej, Szkoła Podstawowa Nr 1, Szkoła Podstawowa Nr 17,Szkoła Podstawowa Nr  5, Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Chorzowie, Staż Pożarna, Komenda Policji Miejskiej, Straż Miejska, Schronisko dla bezdomnych Zwierząt w Chorzowie, Miejskie Przedszkole nr 25 im. Króla Maciusia w Katowicach, Szkolne Koło Szachowe „JEDYNKA”   w Świętochłowicach,  Ogrodnictwo Sichma, Restauracja Brachmański, Poczta Polska, Firma „Pochrzęst”, Centrum Kultury Śląskiej, Centrum Stomatologii Dziecięcej i Ortodoncji w Katowicach, Centrum Integracji Społecznej, ZOO w  Chorzowie, Powiatowy Urząd Pracy 


Dostępne miejsca:

Nazwa Opis
CAŁE PRZEDSZKOLE 11

Przykładowe zdjęcia:

Mapa

Rekrutacja ID: 140; Wersja: 25.106.20250530.1331 Harmonogram ID: 678;